Hi, ik ben Ingrid Meijer

Ik ben Ingrid, virtual assistant en ondersteuner in hart en nieren. Samen met mijn partner Johan en dwergpapegaaitjes Twitter en Pixel woon ik in het mooie Breda.

Als kind had ik al een droom: wonen in het buitenland. Wat ik daar ging doen en hoe ik daar ging komen, wist ik op dat moment nog niet. Maar het avontuur van reizen en de wereld zien trok me al op jonge leeftijd aan. In 1993 kwam deze droom een stukje dichterbij toen ik in dienst trad van het Ministerie van Buitenlandse zaken. Twee jaar later stond ik zenuwachtig met mijn volgepakte koffers op Schiphol, klaar om te verhuizen naar Warschau. Na Warschau volgden Bonn, Berlijn, Londen en Kiev. Helaas niet de exotische bestemmingen die ik van tevoren in gedachten had, maar hey, gelukkig zijn daar de vakanties nog voor 🙂

Het werk op de Nederlandse ambassades was heel afwisselend en ik vond het fantastisch. Secretariële taken, archief en verbindingen, event- en projectmanagement, consulaire werkzaamheden – ik heb het allemaal gedaan. De ene dag was ik bezig met het organiseren van het bezoek van een grote handelsdelegatie. Even later stond ik midden in de nacht op een klein vliegveld vervoer te regelen voor Nederlandse evacuees uit een land ergens in Afrika. Never a dull moment.

 

Van werknemer naar ondernemer

In 2010 besloot ik om terug te gaan naar Nederland. Wonen en werken in het buitenland is geweldig – ik had de ervaring voor geen goud willen missen – maar het heeft ook best een flink aantal nadelen. En om de paar jaar verkassen begon z’n tol te eisen. Dit betekende qua werk een hele omschakeling. Ik was niet langer onderdeel van een klein effectief team, maar een klein radertje in een grote organisatie met een afgebakend takenpakket. Na een paar jaar merkte ik dat ik het plezier in mijn werk begon te verliezen. En één gedachte kwam vaak boven drijven: dit is niet meer wat ik wil.

Tijd om het roer om te gooien! In 2015 besloot ik het hoofdstuk Buitenlandse Zaken af te sluiten en diende ik mijn ontslag in. Na wat belangrijke me-time ben ik opleidingen gaan volgen. Eerst rondde ik een opleiding event management af, daarna stortte ik me vol overgave op de kick-ass virtual assistant opleiding van Blueberry Dynamic. En toen wist ik het zeker: dit is helemaal op mijn lijf geschreven. En dat betekende in 2016 de geboorte van True Blue Backing. Ineens was ik geen werknemer meer, maar ondernemer: virtual assistant. Hartstikke spannend, doodeng. Maar ook helemaal te gek!

Mijn missie is om zoveel mogelijk (online) ondernemers een helpende hand te bieden bij het inrichten en inzetten van online tools en programma’s, zodat hun online zichtbaarheid tiptop in orde is.

 

Als technisch virtual assistant wil ik graag zoveel mogelijk online ondernemers laten ervaren dat ze er niet alleen voor staan in hun bedrijf. Het technische gedoe dat gepaard gaat met online ondernemen, neem ik van je over. Ik bied een helpende hand bij het inrichten en inzetten van online tools en programma’s, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over jouw online marketing en communicatie. Dit geeft jou meer rust en ruimte om je eigen missie te verwezenlijken; te werken áán je bedrijf in plaats van ín je bedrijf.

P.S. Ik hou nog steeds van afwisseling, dus daag me gerust uit om ook andere taken op m’n bordje te nemen. 🙂

Kennismaken?

Vragen? Behoefte om eens te brainstormen over jouw business en hoe ik jou zou kunnen helpen? Wil je ontdekken of wij een dreamteam vormen? Neem contact met me op om een afspraak in te plannen, virtueel via Skype of in-real-life met een kop thee (of koffie). Ik hoop je snel te ontmoeten.

Wat anderen zeggen over mij…

Lang had ik het voor me uitgeschoven. Werken met een VA? Dat was niets voor mij. Dat zal wel een heleboel gedoe opleveren….. Nu denk ik: had ik het maar eerder gedaan 🙂 Elke week hebben Ingrid en ik even contact via Skype, email of telefoon. We bespreken kort wat de komende week belangrijk is. Daarna hoef ik me eigenlijk nergens meer druk over te maken. Ingrid weet van aanpakken en is wat dat betreft ook nog eens betrouwbaar. Je weet dat als het af moet, het ook op tijd af is. Daar zorgt ze wel voor. Heeft ze iets niet eerder gedaan of kent ze het programma niet? Geen probleem. Dan zorgt ze zelf dat ze binnen een korte tijd het programma en de materie beter beheerst dan dat we vaak zelf doen. Zou ik Ingrid dan ook aanbevelen? Jazeker….Ingrid is een geheim wapen voor iedere “slimme” ondernemer!

Pieter Visser

Ultramar

Ingrid heeft mij een periode uitstekend ondersteund. Deze kanjer zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt en teksten controleren kan ze als geen ander. Ze stond altijd direct voor mij klaar. Daarom kan ik Ingrid van harte aanbevelen, zeker als je een punctuele assistente zoekt!

Danielle Riemersma

SOScommunicatie

Ingrid heeft voor mij een prachtige website gemaakt. Ze heeft daarbij mijn wensen goed in kaart gebracht en deze perfect omgezet naar de website. Het contact was plezierig, Ingrid maakt duidelijke afspraken, is heel transparant over prijzen en betalingen, reageert snel en accuraat, staat open voor feedback en denkt met je mee om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Ik ben enorm blij dat ik Ingrid gevonden heb!

Debby Rijnbeek

Debby Rijnbeek Coaching

Door het wegvallen van een vrijwilliger ontstond een gat in de organisatie dat per direct moest worden opgevuld. Ingrid heeft hiervoor gezorgd door bij evenementen en projecten ondersteuning te bieden op het gebied van organisatie en uitvoerende & secretariële taken. Mede door haar snelheid van handelen, meedenken, accuratesse en zelfstandigheid in de uitvoering is de operationele controle beter geworden. Ik kan bij alle klussen (ook de complexe) met een gerust hart allerlei ondersteunende taken aan Ingrid overlaten omdat ik weet dat zij zaken structureel en goed aanpakt binnen de gestelde normen en tijd. Ik weet altijd dat het goed komt en dat is heel prettig!

Lex van Moorsel

Stichting Liliane Fonds

True Blue Backing is aangesloten bij:

GRATIS E-BOOK

57 ONLINE TOOLS

SCHRIJF JE IN OP MIJN E-MAILLIJST EN ONTVANG MIJN GRATIS E-BOOK MET 57 ONLINE TOOLS DIE HET ONDERNEMEN MAKKELIJKER MAKEN.

Nog even dit....

Dank je wel voor je inschrijving!